Benni Ulbrink

back in Denmark... life as usual

so far I still plan to blog in danish - if I ever blog. Requests for me to blog in english are welcome.

Vancouver

ForsidePosted by Benni Ulbrink Tuesday, August 07 2007 08:31:02

Var alt hvad jeg havde hørt den sku være og lidt til. Byen har en helt fantastisk atmosfære og energy. Det er egentlig lidt sjovt at den virker så godt for det meste af byen synes at være bygget i 90'erne i glas og stål, hvilket jeg ikke lige umiddelbart ville forvente ku skabe en fin setting. 2 områder af downtown er fra gammel tid, nemlig Gastown - som nu mest er butikker og enkelte caféer, samt Yaletown - som består af Granville Street, der er gamle varehuse - nu caféer og højhuse langs vandet. En anden meget vigtig detalje, som gør byen hyggelig af færdes i, er alle træerne og de åbne pladser og græsplæner mellem bygningerne. Det er mere som om højhusene er placeret i store parker end at være i en storby. Et andet populært sted i byen er Granville Island, som bla. huser et lokalt bryggeri og før i tiden var et industriområde, men nu er et turist mekka med marked, små butikker og hotte restauranter. Derudover er der Stanley Park, som tilbuder en masse smukke kig mod byen, Vancouver North og Island. Omkring hele indre by er vandkanten i øvrigt åben for offentligheden, hvilket gør at man ka gå og cykle hele vejen rundt. Selv i København kan vi ikke det... smiley

Jeg boede på Cambie Hostel - Gastown nede i byen. Selve hostellet var super fint med gode værelser, selvom der ikke en gang var nogen vask og spejl på værelset. Deres fællesrum lå også mærkeligt og uinteressant, men til gengæld består hele stueetagen af en står bar (og hostellets lobby). Det er dog ikke byens fineste bar og der var bla. slagsmål den første aften... men det var nu meget sjovt alligevel. Jeg slog mig først ned ved nogle franskmænd jeg havde set boede på hostellet. De var meget flinke, men jeg blev endnu en gang mindet om at jeg aldrig formåede egentlig at lære fransk smiley Men så skete der noget højst uventet. Oppe i baren sætter der sig en gut ned, som til forveksling ligner en gut jeg mødte i USAHostel i Las Vegas og minsandten om det ikke var ham. Manuel fra Schweis, som siden Vegas havde købt en bil i Seattle og nu befandt sig på selv samme Hostel som jeg i Vancouver... meget underholdende. Vi slog pjalterne sammen igen og festede til den lyse morgen.
Næste morgen spiste vi brunch nede i byen, aftalte at mødes senere og jeg drog på sightseeing rundt i byen. Lørdag aften sku der være finale i fyrværkeri ved Britain Beach. Manuel og jeg mødtes ved hostellet, satte os ned i baren og spiste noget mad og drak en røvfuld øl, hvoefter vi begav os mod stranden (og en 6-pak). Jeg fandt aldrig rigtig ud af om det er ok at drikke 'offentligt' i Canada, men vi blev ikke stoppet, så den var jo i vinkel. Fyrværkeriet var bestemt imponerende og blev affyret til musik. Med den gode stemning fulgte vi efter de flere hundrede tusinder af mennesker tilbage mod byen og fandt en bar. Manuel skulle efter sigende være en rimelig habil salsa danser og selvom jeg er herre ringe, så er det jo fedt, så vi spurgte bartender-tøsen om vej og drog derefter afsted. Vi kom dog lidt ud af kurs og fandt det aldrig. Mens vi stod og kiggede forvirret rundt mødte vi en lokal pige, Angie, som selv var på vej i byen og tjaa, hvorfor ik, så vi tog med til denne klub istedet. Det var super hyggeligt og hun var alletiders, så hun legede tilmed guide om søndagen og fik middag til gengæld. En fin lille byttehandel smiley

I dag mandag er jeg så ankommet til Seattle. Jeg havde forventet at tage toget herned, men toget viste sig at være en bus... det gjorde dog ikke det store, da det kun er en 4 timers køretur og turen over grænsen gik også fint. Mit visum gælder dog ikke mere og jeg måtte udfylde diverse papirer igen og er nu tilbage som 100% turist.
Jeg er dog ret mærket efter de sidste dages festivitas, så nu vil jeg smutte i seng og være klar til at lege turist igen i morgen.

Husk at tjecke billederne på picasa smiley

• Comments(0)

Fill in only if you are not real

The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.