Benni Ulbrink

back in Denmark... life as usual

so far I still plan to blog in danish - if I ever blog. Requests for me to blog in english are welcome.

Las Vegas!

ForsidePosted by Benni Ulbrink Wednesday, July 04 2007 05:21:58

Ja tak, Las Vegas er alt hvad man siger det er og lidt til.
Jeg havde været så heldig at få fri fra arbejde i fredags, så jeg kunne få en forlænget weekend i Las Vegas, hvilket var super fedt. Efter køreturen til L.A. gad jeg ikke rigtig det igen, så jeg havde bestilt flybilletter til fredag morgen og retur mandag morgen og så direkte på arbejde (man ska jo udnytte tiden, hehe). Hva jeg dog ikke lige havde planlagt var at min fly, som jeg var overbevist om fløj 10.20 om morgenen i virkeligheden var 10.20pm, altså om aftenen. En lille lektie i am/pm, som jeg sikkert ik glemmer lige foreløbig. Heldigvis fangede jeg en standby plads, så skaden blev ik så stor, hvilket var fantastisk for fredag aften i Vegas vil jeg nødig være gået glip af...
Jeg landede i Vegas kl. 15 stykker og tænkte at jeg da ville starte med at spare lidt penge og teste de lokale busser. Det tog godt nok en times tid fra lufthavnen til hostellet, men til gengæld blev jeg sat af 50 meter fra døren. Efter min gode oplevelse med USAHostels i SF, havde jeg besluttet at bo der igen i Vegas og det var alle tiders. Dets placering i Vegas er dog ikke den bedste, da det er et pænt stykke fra 'the Strip' ($20 i taxi), men det bliver bestemt opvejet af prisen og personerne (både staff og gæster) - og så har de naturligvis en pool, hvilket er tiltrængt! Las Vegas er pænt meget varmere en SF. Efter at have checket ind smuttede jeg en hurtig tur i 7eleven for at købe noget vand og derefter lokkede poolen til en dukkert - lækkert. Ved poolen sad der allerede et par stykker og nød nogle kolde øl, så jeg sagde pænt hej og gjorde dem selskab. Bonusen ved hostels blev endnu en gang bevist, da alle var fra forskellige lande (mest europa) og mange var ligesom jeg selv alene på tur eller afsted med en ven. Så det er fantastisk nemt at falde i snak med folk. Aftenens arrangement på hostellet var en såkaldt 'pub crawl' og da jeg jo ikke ligefrem havde set noget af Vegas endnu tænkte jeg at det var en alletiders måde at komme lidt rundt på. For $5 blev vi hentet i limosine med gratis indgang diverse steder. Efter først at have besøgt en bar var næste stop en ægte Las Vegas strip klub. Der var en del piger fra hostellet med, så vi blev der kun en times tid. Derefter kørte vi videre - i limo naturligvis - til en anden klub, hvilket så os var en strip klub smiley Det var dog langt fra alle der var lige tændt på ideen, så da jeg kom ud fra toilettet var det kun 2 svenske gutter, der var tilbage. De var dog super flinke og efter at have hustlets os op i VIP område blev vi da lige hængende til solen stod op smiley

GRAND CANYON! Det blev til ca. 1 times søvn for globetrotteren, Benni, men hva gør det når man ka snuppe 2-3 timer mere i bussen til Grand Canyon... smiley Grand Canyon er bestemt imponerende og selvom vi tog til the West Rim, var det stadig stort (south og north rim er efter sigende størrere). Jeg var af en eller anden grund ikke totalt imponeret, men om det er fordi jeg lige har været i Yosemite eller man blot har set så mange billeder ved jeg ik. Vores guide var en indianer, i min bog kendt som "chieftain" Andersson, som var rigtig fin og gav os nogle gode historier om indianerne i USA og dem som lever i reservatet. Aftenen før havde jeg i øvrigt luret at der boede 3 danske drenge på hostellet, som os sku med på turen, så vi udgjorde næsten halvdelen af gruppen. Vi havde købt pakken med the Skywalk, hvilket er en ny glas-'bro', så man ka gå ud over kanten. Det var dog ikke så farligt/vildt igen, men det var meget sjovt at ku kigge lige ned. Nedturen er at man ik må have noget med derud - heller ik kameraer, plat. Men det var nu pengene værd at ku sige man har været derude smiley
De sidste små 20 mil til Grand Canyon er via en grusvej og som skæbnen ville knækkede forakslen på minibussen. "Chief" kunne heldigvis godt køre bilen ved lav hastighed, så vi sneg os frem til en bar i en lille flække af en by, hvor vi ventede på hans ven til at hente os. Det var en super cool lille bar ved navn The Wishing Well Salon og tidspunktet var 5 minutter i happy hour, så den var i vinkel! I baren havde de et sjovt spil jeg aldrig har set før ved navn Shuffleboard, hvilket nok mest ka beskrives som en krydsning mellem curling og petangue. Man skubber en puk hen af et bord med en slags salt på og så gælder det om at komme tættest på kanten. Pointene tælles ligesom i petangue og man ka enten spille hold eller alene. Ganske fremragende spil, som jeg da godt ku finde på at kopiere derhjemme.
Der glip ca. 3-4 øls tid inden vi kom videre og efter et stop ved Hoover Dam, var vi tilbage ved hostellet kl. 20.

Til vores store fornøjelse var diverse glade mennesker allerede samlet omkring poolen med øl og godt humør, så jeg snuppede et hurtigt bad, en pizza og var ellers klar til flere oplevelser (man ka vel sove når man bliver gammel...). Lørdag aften sku os være den store fest aften i Vegas og USAHostels har for vane at holde en Limo-Tour, hvilket inkluderer champagne både før og under turen - Bling, bling og crystal baby, livet er fedt! smiley over 30 personer fra hostellet var klar på at feste og heldigvis inkluderede turen denne aften ikke kun stripklubber. Vi stoppede dog lige forbi en og sjovt nok var det i aften pigerne som var på og flere af dem fik lapdances - go stil tøser smiley Alt i alt en super fed aften og man ka bestemt ikke sige at Vegas er kedelig. Ku klart godt finde på at tage tilbage, hehe.

Søndag checkede jeg ud kl. 11 og efter at blive grillet en times tid ved poolen tog jeg i lufthavnen med min baggage og checkede ind. Jeg skulle dog først flyve kl. 6 om morgenen, så der var et lille døgn til rent faktisk at se Vegas og spille lidt penge væk, hehe. Det er ret faktisk ret underholdende (og varmt!) bare at gå en tur ned af 'the Strip' og hotellerne er imponerende. Da det blev aften besluttede jeg mig for at lære at spille 'craps', hvilket er terningespillet, man ofte ser på film. Reglerne var dog ikke skide nemme, men jeg fik lidt hjælp og næste gang er jeg heldigvis ikke helt rookie. Det svære er at vide hvad odds er i de forskellige situationer og derefter satse smart - og så være heldig at de rigtige terninger blir slået naturligvis. Jeg spillede i 4-5 timer, smed ca. $200 på bordet, var oppe på $300 og endte på $100, så det var lige efter planen, haha (eller dvs. jeg havde hjemmefra sat et slags loft for mig selv på $100 smiley) Men det er sku et meget sjovt spil med gode muligheder for at vinde og så er det fedt at alle om bordet nærmest spiller sammen (mod huset).

efter midnat tog jeg i lufthavnen og sov et par timer, hvorefter jeg tog direkte på arbejde i mandags - og hvis nogle af jer danskere finder vej til min blog, så tak for en super fed weekend! smiley
Vegas er bestemt ikke et billigt sted, men alle pengene værd!